Ψηφιακά το γνήσιο της υπογραφής – Σε λειτουργία η νέα υπηρεσία του gov.gr

Ελλάδα, Πολιτική

20/11/2021, 12:08 μμ

Δύο νέες ψηφιακές υπηρεσίες παρουσιάστηκαν σήμερα Παρασκευή (19/11) στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τίθενται άμεσα στην διάθεση των πολιτών.

Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνονται και ψηφιοποιούνται πλήρως μέσω του gov.gr οι υπηρεσίες που άπτονται του γνησίου υπογραφής για πολίτες και επιχειρήσεις.

Πρόκειται για μια από τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται πιο συχνά από πολίτες και επιχειρήσεις μέσω των ΚΕΠ για μια πληθώρα διαδικασιών και αναγκών.

Όπως είπε ο πρωθυπουργός, οι τρεις υπηρεσίες στο παρελθόν απαιτούσαν σχεδόν 30 εκατομμύρια επισκέψεις ετησίως στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.

Επίσης, με την υπηρεσία αυτή θα απελευθερωθεί σημαντικότατος χρόνος απασχόλησης δημοσίων υπαλλήλων και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, αλλά και στα Αστυνομικά Τμήματα.

«Θα δώσει τη δυνατότητα, δηλαδή, και στους αστυνομικούς μας αντί να απασχολούνται με διοικητικές υπηρεσίες γραφείου, να βγουν περισσότερο στο δρόμο και να ασχοληθούν με τον πυρήνα της δουλειάς τους που είναι η προστασία του πολίτη», τόνισε ο Πρωθυπουργός.

Η λειτουργία των δύο υπηρεσιών είναι ιδιαίτερα απλή. Αρχικά, για την ταυτοποίησή του ο πολίτης ακολουθεί τα ίδια βήματα με εκείνα που απαιτούνται για τη συμπλήρωση Εξουσιοδότησης ή Υπεύθυνης Δήλωσης, δηλαδή αυθεντικοποιείται:

• είτε μέσω των κωδικών Taxisnet, εφόσον ο πολίτης έχει επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου,

• είτε με τους κωδικούς web banking (Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Attica Bank, Παγκρήτια Τράπεζα, Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας, Τράπεζα Χανίων ή Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων).

Στη συνέχεια, ο πολίτης αναρτά σε μορφή pdf το έγγραφο στο οποίο θέλει να βεβαιώσει την υπογραφή του. Η διαδικασία ολοκληρώνεται μόλις συμπληρώσει τον κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει. Αμέσως μετά, το έγγραφο καταχωρείται στη θυρίδα του στο my.gov.gr και είναι διαθέσιμο για αποθήκευση, εκτύπωση ή αποστολή σε φορέα του Δημοσίου.

Στις περιπτώσεις που το έγγραφο υπογράφεται από περισσότερα πρόσωπα, ο πρώτος χρήστης καταχωρεί τον ΑΦΜ και το ονοματεπώνυμο των συνυπογραφόντων, οι οποίοι αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράψουν το έγγραφο ακολουθώντας τα ίδια βήματα.

Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία και από τον τελευταίο συνυπογράφοντα, τότε το έγγραφο εμφανίζεται ψηφιακά βεβαιωμένο στις θυρίδες τους στο my.gov.gr.

Η ψηφιακή βεβαίωση του γνησίου υπογραφής/ών τίθεται στο τέλος κάθε εγγράφου που δημιουργείται από τις δύο νέες υπηρεσίες. Επιπλέον, στο τέλος κάθε σελίδας αναγράφονται ο μοναδικός κωδικός και ο κωδικός QR του εγγράφου, ώστε να ελέγχεται εύκολα ως προς την εγκυρότητά του. Η επαλήθευση γίνεται μέσω του docs.gov.gr/validate. Ενισχύεται με αυτό τον τρόπο η ασφάλεια των συναλλαγών και η αξιοπιστία των εγγράφων που διακινούνται τόσο μεταξύ πολιτών, όσο και μεταξύ πολιτών και Δημοσίου.

Η υπηρεσία του ιδιωτικού συμφωνητικού ξεκινά υποστηρίζοντας μέχρι δύο συνυπογράφοντες. Μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες, πρόκειται να προστεθεί και η δυνατότητα για παραπάνω πρόσωπα, καθώς και η δυνατότητα το κείμενο της ψηφιακής βεβαίωσης να εμφανίζεται και στα αγγλικά.

Υπενθυμίζεται ότι η εξουσιοδότηση και η υπεύθυνη δήλωση αποτέλεσαν τις πρώτες υπηρεσίες που σχεδιάστηκαν στο νέο περιβάλλον του gov.gr και τέθηκαν σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2020. Έκτοτε, περισσότερες από 6 εκατομμύρια εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις έχουν συνταχθεί ηλεκτρονικά, εξοικονομώντας ισάριθμες επισκέψεις σε ΚΕΠ ή Αστυνομικά Τμήματα.

Διαβάστε επίσης