Σύγχυση έχει δημιουργηθεί σχετικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας στον Ασπρόπυργο-Τι ισχύει τελικά;

Ασπρόπυργος

02/02/2021, 1:28 μμ

Σύγχυση έχει δημιουργηθεί σχετικά με την απαγόρευση κυκλοφορίας στον Ασπρόπυργο, καθώς η Πολιτική Προστασία έχει ενημερώσει ότι ισχύει από τις 18:00, ενώ η Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφέρει ότι ισχύει από τις 21:00.

Όπως έχει ήδη ενημερώσει το Aspopyrgosnews, την Παρασκευή το βράδυ, μετά τις σχετικές ανακοινώσεις από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, κ. Χαρδαλιά, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έβγαλε διευκρινιστική ανακοίνωση με την οποία ενημέρωσε ότι στους Δήμους Ασπροπύργου και Αχαρνών η απαγόρευση κυκλοφορίας ισχύει από τις 18:00 έως τις 5:00 σε αντίθεση με την υπόλοιπη Αττική, που ισχύει από τις 21:00.

Ωστόσο, χθες δημοσιεύθηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ) η Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία ορίζει τα νέα μέτρα που ισχύουν από τις 06:00 το πρωί του Σαββάτου σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με το ΦΕΚ ο Δήμος Ασπροπύργου περιλαμβάνεται στα μέτρα που ισχύουν σε όλη την Αττική, συνεπώς και η απαγόρευση κυκλοφορίας ισχύει από τις 21:00. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει κάποια μνεία στο ΦΕΚ για τους δύο Δήμους Ασπροπύργου και Αχαρνών, αλλά αναφέρεται μόνο στην  Περιφέρεια Αττικής, πλην των νήσων.

Χθες, πάντως Δευτέρα 1/02 τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας “Σκλαβενίτης” λειτούργησαν κανονικά έως τις 21:00.

Τι ισχύει τελικά; απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 18:00 ή τις 21:00;

Μετά από επικοινωνία με τις αρχές διευκρινίστηκε ότι στον Ασπρόπυργο ισχύει ότι αναφέρει το ΦΕΚ, καθώς η Κοινή Υπουργική Απόφαση αποτελεί “νόμο” του κράτους και έχει μεγαλύτερη νομική ισχύ. Συνεπώς, μέχρι να βγει διευκρινιστικό ΦΕΚ ισχύει η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 21:00 έως τις 05:00 στον Δήμο Ασπροπύργου.

Άδικο το ειδικό καθεστώς στον Ασπρόπυργο;

Στην χθεσινή ενημέρωση για τα ενεργά κρούσματα στην Περιφέρεια Δυτ. Αττικής από τον Αντιπεριφερειάρχη, κ. Κοσμόπουλο, ανακοινώθηκε ότι στον Ασπρόπυργο υπάρχουν 36 ενεργά κρούσματα, ενώ τα Μέγαρα και η Φυλή ξεπερνούν τον Ασπρόπυργο με 39 και 40 κρούσματα αντίστοιχα. Για τον λόγο αυτό δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα γιατί να παραμένει ο Ασπρόπυργος σε ειδικό καθεστώς, ενώ βρίσκεται στο ίδιο περίπου επίπεδο με τους υπόλοιπους Δήμους της Δυτικής Αττικής;

Δείτε το ΦΕΚ: 

Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ1 α/Γ.Π.οικ. 6882/2021 – ΦΕΚ 346/Β/31-1-2021
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.6877/ 29-1-2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα

από το Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 6:00» (Β’ 341).

Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ1 α/Γ.Π.οικ. 6882/2021

ΦΕΚ 346/Β/31-1-2021

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.6877/ 29-1-2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από το Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 6:00» (Β’ 341).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ – ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ – ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ – ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ – ΥΓΕΙΑΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ – ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ – ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ – ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ – ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ – ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α. Του άρθρου 5 του Συντάγματος, ιδίως δε την ερμηνευτική δήλωση αυτού,

β. του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 1-5-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα» (Α’ 90), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α’ 104),

γ. του άρθρου πρώτου της από 25-2-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού» (Α’ 42), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4682/2020 (Α’ 76), δ. της παρ. 4 του άρθρου εικοστού τρίτου της από 14-3-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (A’ 64), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (Α’ 76),

ε. του άρθρου 11 της από 11-3-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Α’ 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α’ 76),

στ. της παρ. 3 του άρθρου εξηκοστού όγδοου της από 20-3-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α’ 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α’ 83),

ζ. του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181),

η. του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’ 192),

θ. του π.δ. 86/2018 «Ανασύσταση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και μετονομασία του σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη» (Α’ 159),

ι. του ν. 2292/1995 «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοίκηση και έλεγχος των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 35), ια. του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31),

ιβ. του π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168),

ιγ. του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α’ 148),

ιδ. του π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» (Α’ 160), ιε. του π.δ. 4/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού» (Α’ 7), ιστ. του π.δ. 6/2021 «Οργανισμός του Υπουργείου Δικαιοσύνης» (Α’ 7),

ιζ. του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α’ 180),

ιη. του π.δ. 133/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α’ 161), ιθ. του π.δ. 106/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» (Α’ 255), κ. του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85), κα. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151), κβ. του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 26), κγ. του π.δ. 97/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» (Α’ 138), κδ. του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),

κε. του π.δ. 6/2020 «Διορισμός Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού» (Α’ 5),

κστ. του π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155), κζ. του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2), κη. της υπό στοιχεία Υ70/30-10-2020 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805),

κθ. της υπό στοιχεία 168Υ1/8-1-2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β’ 33), λ. της υπό στοιχεία 169Υ1/8-1-2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ευάγγελο Συρίγο» (Β’ 33), λα. της υπό στοιχεία 33168/Δ1.11369/25-7-2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα-Μαρία Μιχαηλίδου» (Β’ 3053), λβ. της υπ’ αρ. 35/20-1-2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά» (Β’ 178), λγ. της υπό στοιχεία ΥΠΠΟΑ/ΓΡΥΠ/410721/8291/ 29-7-2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Ελευθέριο Αυγενάκη» (Β’ 3099),

λδ. της υπ’ αρ. 8071/8-1-2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Νικόλαο Γιατρομανωλάκη» (Β’ 35), λε. της υπό στοιχεία Υ1/8-1-2021 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, Στυλιανό Πέτσα» (Β’ 48), λστ. της υπ’ αρ. 1034/7-1-2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ψηφιακής Δια-κυβέρνησης, Γεώργιο Στύλιο» (Β’ 22) και λζ. της υπό στοιχεία ΔΝΣα’/οικ.59172/7775/ΦΝ 459/ 19-7-2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β’ 3058).

2.Την υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.6877/29-1-2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από το Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 6:00» (Β’ 341).

3.Την από 31-1-2021 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19.

4.Την ανάγκη προσθήκης της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου της Περιφέρειας Κρήτης, της Περιφερειακής Ενότητας Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο επίπεδο επιδημιολογικής επιβάρυνσης αυξημένου κινδύνου, λαμβανομένης υπόψη της τρέχουσας επιδημιολογικής κατάστασης.

5.Την υπό στοιχεία Β1,Β2/οικ.6881/31-1-2021 βεβαίωση της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την οποία η έκδοση της παρούσας απόφασης δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο μόνο

1. Στην παρ. 1Α του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Δ1α/ ΓΠ.οικ.6877/29-1-2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από το Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 6:00» (Β’ 341), προστίθενται οι Περιφερειακές Ενότητες Λασιθίου, Ζακύνθου και Χαλκιδικής στο επιδημιολογικό επίπεδο αυξημένου κινδύνου και η παρ. 1Α αντικαθίσταται ως εξής:

«1Α. Στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου εντάσσονται:

α) η Περιφέρεια Αττικής, πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων,

β) η Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου,

γ) η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,

δ) η Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου της Περιφέρειας Κρήτης,

ε) η Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων,

στ) η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

ζ) ο Δήμος Πατρέων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,

η) ο Δήμος Θήρας της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,

θ) ο Δήμος Εορδαίας της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας,

ι) οι Δήμοι Θηβαίων και Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας,

ια) ο Δήμος Χαλκιδέων της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και

ιβ) ο Δήμος Σπάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Στο επίπεδο επιτήρησης εντάσσονται οι λοιπές περιοχές της Επικράτειας.».

2. Η παρούσα ισχύει από την 1η Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τις 8 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 6:00.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2021

Οι Υπουργοί

Διαβάστε επίσης